post

Потребители, които искат да върнат несполучливи онлайн покупки могат да изтеглят  формуляр за отказ от онлайн покупка от интернет страницата на Комисията за защита на потребителите. Той ще улесни потребителите и като доказателство, че са направили такъв, ако на по-късен етап възникне спор с търговеца по този въпрос.

За разлика от пазаруването в реален магазин при покупката онлайн възможността за връщане е регламентирана в закона, казва Димитър Маргаритов. Според него в реалните магазини уговорката, че купена стока може да бъде върната, би трябвало да е възприета от търговците добра практика, при която ясно е заявена процедурата писмено, на видно място, че в определен срок дадени стоки или всички в обекта могат да бъдат върнати и потребителят да получи или обратно заплатената от него сума за тях, или например ваучер на тази стойност с валидност за определен период.

Маргаритов обяснява, че щом даден търговец е оповестил на клиентите, че ще могат да се възползват от такава добра практика, след това не би могъл да се откаже, защото именно този анонс е допринесъл съществено за решението на потребителя да си купи точно тази стока, знаейки, че той или негов близък може впоследствие да я върне, ако не му хареса.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *