post

Онлайн търговията е пример за хипер конкурентен бизнес, където технологиите и внимателният анализ на информацията са причината за спечелените клиенти. Групата eMAG си дава ясна сметка за това и влага ресурси в развитието на ИТ платформата за анализ на поведението на потребителите и прецизното таргетиране на всеки от тях според конкретните му интереси. Във всички офиси на компанията работят 3800 служители, като само ИТ специалистите са 575 . Техният принос за постигането на общ приход от $649 млн. на пазарите в България, Румъния, Унгария и Полша безспорно е съществен.
Впечатляващ ръст на годишна база
Правилният стратегически подход, както и пазарният потенциал на eMAG се потвърждават и от постигнатия през 2016 г. ръст от 35% спрямо предходната година. Тези резултати се дължат, както на постоянното развитие на асортимента и качеството на услугата, така и на все по-актуалните категории за дрехи и аксесоари, спортни стоки, продукти и аксесоари за свободното време, дома и градината. Те имат отчетливо по-голям пазарен дял в сравнение с доскорошните бестселъри – домашната електроника и компютрите.
Перспективите пред електронна търговия в България са напълно реални и постижими. Причината за тази категоричност е фактът, че делът на онлайн покупките в България е едва 2% от общия пазар (по данни на Евромонитор). В страните, където електронната търговия има по-стари и утвърдени практики този процент е в пъти по-голям, като Великобритания (13,4%), САЩ (9,2%) и Германия (7,9%).
141000 нови клиента за 2016 г.
Тенденцията на увеличаване дела на онлайн покупките, е резултат и на увеличаване на броя клиенти на eMAG. Паралелно с привличането на нови клиенти, през 2016 г се увеличава и средния брой продукти на клиент, като достига до 3.6. Това е поредното доказателство как вниманието към детайла и специфичните нужди на клиента се отплащат.
Бъдещето е мобилно
До платформата на eMAG.bg през 2016 г., чрез смартфони и таблети, са достигнали цели 42% от трафика. Отново потвърждение на тенденцията да искаш онлайн достъп навсякъде и по всяко време, както и за фактът, че все повече се пазарува през мобилни устройства.
Любопитна е и статистиката за посещенията през мобилното приложение на eMAG.bg, през което са реализирани 2.5 пъти повече разглеждания на страници и три пъти повече сесии в сравнение с броя на потребителите, достъпили платформата от десктоп устройства.
Социалните мрежи са фактор влияещ върху всички сфери на търговията. Нарасналият брой споделяния на преживяването при покупка от eMAG.bg е поредният фактор за увеличаване на процента мобилни устройства, чрез които се достъпва платформата.
„Внимателният анализ на потребителското поведение при търсене на продукти на сайта, е в основата на прецизиране на алгоритмите ни за предсказване на най-желаните продукти при всяко следващо посещение на клиента“, сподели Стефана Здравкова, Директор на eMAG.bg. „Във все по-голяма степен ще използваме събраните знания за интересите на клиентите, за да им предлагаме „горещи“ нови продукти и специални оферти от категориите, които представляват интерес за тях.“

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *