post

Техническата оптимиазция затруднява и най-добрите в бранша. Има много технически грешки и неточности, с чието поправяне сериозно ще подобрите позициите на сайта си в търсачките. В тази статия ще ви дадем 10 именно такива съвета за техническа SEO.

 

  • Уверете се, че сайтът ви върви добре на мобилни устройства

 

Един от последните ъпдейти в алгоритмите на Гугъл е свързан с мобилните устройства и представянето на уебсайтовете в тях. Уверете се, че и вашите са изградени по подходящ начин за смартфони и таблети с различни резолюции и са удобни за потребителите.

Ето няколко инструмента, с които можете да проверите това:

  • Google Mobile-Friendly Test
  • HubSpot Marketing Grader
  • Bing Mobile Friendliness Test Tool
  • GTMetrix

 

 

  • Създайте XML карта на сайта

 

Картата на сайта е задължително условие за правилната индексация на сайта ви от Гугъл. Можете да я създадете в WordPress с помощта на Yoast SEO добавката или Google XML sitemaps plugin.

След като сте готови, трябва да я подадете в Гугъл през  Google Search Console.

 

  • Подобрете скоростта в уебсайта си

 

Скоростта на зареждане е изключително важна. Бавните сайтове се наказват сериозно от Гугъл, дори и всичко друго да им е наред.

Следвайте следните стъпки, за да оптимизирате сайта си по този показател:

  • Оптимизирайте изображенията на сайта
  • Позволете кеширане от браузъра
  • Позволете компресиране
  • Редуцирайте времето за отговор на сървъра
  • Използвайте система за доставка на съдържание (CDN)

 

 

  • Поправяйте редовно грешките в сайта си чрез ежеседмичен технически одит

 

Ако всяка седмица проверявайте сайта си за грешки, със сигурност ще подобрите позициите му в търсачките. Има много инструменти, подходящи за целта, като едни от най-добрите са Raven Tools, WooRank и SEMrush. SEMrush прави подробен анализ на сайта ви, като го сканира за грешки и извежда съвети за тяхното отстраняване.

 

  • Възползвайте се от вътрешен линкбилдинг.

 

Можете да подсилите позициите на сайта си не само чрез външни препратки от авторитетни сайтове, а и чрез такива от собствените си страници. Включете подходящи връзки от добре позиционирани страници в сайта си към такива с по-нисък ранг.

 

  • Включвайте ключови думи в алтернативния текст на изображенията

 

Гугъл все още не разбира напълно какво представляват изображенията и за целта се обръща към алтернативните текстове и другите им meta данни. Използвайте релевантни ключови думи в тези полета, за по-добри резултати.

 

  • Използвайте канонични url адреси, за да избегнете дублирано съдържание

 

Много е важно да изтривате дублираното съдържание от сайта си, за да не пречи на позициите ви в търсачките. На помощ отново идват инструментите от точка 4.

Има случаи, обаче, когато част от това съдържание не може да бъде изтрито. В тези ситуации трябва да използвате канонични url адреси. Обикновено се налага при онлайн магазините и блоговете, когато често се срещат страници с еднакво или подобно съдържание. Изградете каноничен url адрес чрез rel-canonical таг. Най-лесно става с добавката Yoast SEO за WordPress.

 

  • Вградете SSL сертификат в сайта си

 

Гугъл официално потвърди през 2014-та, че SSL сертификатите (тоест HTTPS) са значим фактор за позициониране. Така че побързайте да ги вградите в сайта си, за да подобрите и сигурността, и SEO резултатите си.

 

  • Проверявайте за грешки при обхождането в Google Search Console

 

Отделяйте време веднъж седмично, за да проверите дали има грешки при обхождането на сайта в Google Search Console и ги поправете. Така ще елиминирате пречките пред ботовете на Гугъл за цялостно и пълноценно обхождане на сайта ви. Погледнете и файла robots.txt за блокирани за ботове страници.

 

  • Използвайте Google AMP

 

AMP (Accelerated Mobile Pages) са страници, които зареждат и се използват особено бързо на мобилни устройства. Гугъл препоръчва използването на такива страници, които също така се открояват и при търсене.

Бонус съвети:

Има страшно много технически неща, които можете да поправите, за да се справяте по-добре с оптимизацията на сайта си. Ето още няколко кратки съвета:

  • Използвайте Schema.org структурирани данни
  • Минимизирайте броя на 301 пренасочванията в сайта си
  • Проверявайте robots.txt файла си всеки месец за блокирани страници
  • За предпочитане са събфолдърите в сайта отколкото събдомейните

Ако имате нужда от качествена оптимизация на сайта www.PromoPointbg.com е насреща! Доверете се на професионалистите!

Тагове / Tagged

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *