post

eMAG Marketplace, водеща платформа от този тип в България, смята, че броят на продадените продукти от маркетплейс търговците ще се удвои до края на тази година. Платформата е регистрирала 133 000 доставени продукта през 2015 г. и изчисленията сочат, че до края на 2016 г. тази бройка ще достигне 270 000. eMAG Marketplace е изключително бързо развиващ се Marketplace модел на пазарите, на които работи eMAG (България, Румъния, Унгария и Полша), като по този начин дава възможност на търговци на развият бизнеса си през нови канали, предоставяйки им достъп до онлайн пазара.
eMAG Marketplace предлага успешен модел за развитие, предназначен за всеки тип бизнес – от производители, през дистрибутори до предприемачи. Също така, платформата предоставя лесен начин за навлизане на онлайн пазара. Друга полза е достъпът до широка група онлайн потребители в България. Средномесечните визити на маркетплейс продуктите са 1.5 млн., като очакваните резултати са да достигнат 2 млн. за следващите 6 месеца. През 2016 г. платформата eMAG Marketplace е генерирала 35% от всички поръчки при 24% през 2015 г. В стойност делът на поръчките се очаква да бъде 26% при 17% година по-рано.
Инвестициите, които eMAG прави за своя Marketplace модел от 2011 г. на регионално ниво, достигат 4 млн. евро и са насочени към закупуване на хардуер и развитие на платформата, така че по-бързо да интегрира партньорските магазини. През 2015 г. общите инвестиции на компанията за онлайн пазаруване за региона (България, Унгария, Полша и Румъния) достигат 48 млн. евро. От тях 7 млн. евро са отделени за развитието на бизнеса в България.
„eMAG Marketplace бележи значителни ръстове от година на година. До този момент имаме повече от 360 000 регистрирани продукта от 12 000 марки в 800 продуктови категории. Към октомври миналата година броят на продуктите е бил 250 000. Целите ни са да гарантираме силен растеж на онлайн пазара в България, като предлагаме на потребителите широк спектър продукти и богат избор в разнообразни категории“ – коментира Стефана Здравкова, Мениджър eMAG.bg.
eMAG наблюдава редица тенденции в потребителското поведение на българския пазар. Начинът на пазаруване в страната се променя, като клиентите започват по-малко да следят цената и предпочитат надеждни компании, на които да се доверят. Друга важна тенденция при онлайн пазаруването е нарастването на употребата на мобилни устройства. Тази година 43% от целия трафик на eMAG.bg е генериран от мобилни устройства, сравнен с 26% през 2015 г. Прогнозите за следващата година са, че мобилният трафик ще изпревари този от десктоп устройства и ще достигне 55% от всички посещения.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *