post

Интернет потребителите са изложени на средно 2.6 онлайн заплахи от включените 20 в списък на компанията, разпределени в четири категории – поведенчески, заплахи за репутацията, сексуални заплахи и навлизане в личното пространство. Това показва ново проучване на  Майкрософт Digital Civility Index (DCI) с фокус върху потребителските нагласи към онлайн поведението и общуването.

Най-разпространените са нежелан контакт с друг потребител, интернет измами, грубо отношение, нежелани съобщения със сексуален контекст и тролене.

Според проучването представителите на милениал поколението (между 18 и 34 години) са били изложени на най-много онлайн рискове, докато поколението на възраст между 50 и 74 години отчитат най-високо ниво на коректно онлайн поведение, пише economynews. Сред най-честите последици от негативното онлайн общуване, посочени от анкетираните, са загуба на доверие, повишени нива на стрес и нарушен сън.

Въпреки че мнозина смятат, че онлайн злоупотребите се улесняват от анонимността, която интернет предоставя, данните от DCI сочат, че повечето от жертвите на онлайн тормоз или други заплахи познават лично извършителя, като той може дори да бъде член на семейството или приятел (според 17% от анкетираните). Като цяло, малко повече от половина (53%) от жертвите на онлайн рискове твърдят, че познават извършителя лично, като 73% посочват, че са се срещали с него преди да попаднат в рискова ситуация.

Данните от DCI сочат, че 56% от момичетата на възраст между 13 и 17 години са били жертви на онлайн тормоз, като процентът при момчетата на същата възраст е по-нисък (47%). Най-честите заплахи за младите момичета са нежелан контакт, нежелани съобщения със сексуален контекст и онлайн тормоз. Повече от половината (56%) анкетирани жени са били жертва на тормоз, за разлика от 54% от мъжете.

Съществуват и индикации, че хората развиват нови начини за контрол на негативните онлайн взаимодействия. Мнозинството от анкетираните заявяват, че активно се стремят да третират другите с уважение и достойнство, като по този начин смятат, че предпазват себе си, а до известна степен и останалите онлайн потребители. 10% от запитаните твърдят, че се стараят да бъдат по-малко конфронтиращи, докато 9% са по-склонни да се оттеглят, отколкото да отговорят на негативно онлайн отношение. Една четвърт от анкетираните се опитват да бъдат по-конструктивни в критиките си към другите. Според статистиката жените са по-склонни да третират другите с уважение и достойнство спрямо мъжете (74% към 68%), както и да уважават чуждите гледни точки (62% към 57%). Същевременно, по-възрастните респонденти по-често проявяват коректно онлайн поведение, отколкото младежите.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *