post

Българската верига хипермаркети за дома и градината Практикер въведе иновативна платформа за онлайн пазаруване, която осигурява на потребителите персонализирано онлайн и магазинно обслужване за асортимент от над 40 000 продукта. Благодарение на платформата, продажбите на веригата в интернет и при пазаруване на място се утрояват.

Практикер избира IBM Global Business Services за партньор, с който да трансформира бизнеса си и да изгради многоканална (omnichannel) платформа за онлайн и физически продажби. За пет месеца IBM България внедрява интегрирано уеб-базирано решение за управление на бизнеса. То обхваща миграцията на данните и изграждането на първия онлайн каталог от около 10 000 продукта. Новата платформа е напълно интегрирана с основните бизнес системи на Практикер, като складиране, пакетиране, логистика и поръчки. С решението Практикер вече много по-бързо и ефикасно  – в рамките само на часове –  осъществява промени в цените, обявява нови промоции на продукти и стартира нови маркетингови кампании.

От премиерата на уебсайта преди седем месеца досега той е посетен от над 750 000 уникални потребителя. Онлайн трафикът нараства тройно – от 1500 до 5000 посещения на ден. През същия период месечните продажби – онлайн и на място – са се увеличили почти три пъти, като средната стойност на трансакциите също се е повишила.

Новият уебсайт предлага онлайн каталог с допълнителна информация за над 40 000 продукта. В него се включват и различни демонстрации –  например за дизайн и изработка на проекти за кухни и бани. Интерактивният подход печели нови онлайн потребители и ги стимулира за посещение в хипермаркетите, където те се обогатяват с  идеи за подобрения в дома си.

 

Практикер притежава девет хипермаркета в страната – два в София и по един в Бургас, Варна, Велико Търново, Плевен, Пловдив, Русе и Стара Загора. Преди внедряването на новото ИТ решение, екипът на веригата в България трудно и бавно осъществява както малки промени така и по-мащабни продуктови промоции и маркетинг кампании чрез уебсайта на компанията. Тази липса на гъвкавост затруднява конкурентоспособността на Практикер и пречи на изпълнението на дългосрочните цели за увеличаване на онлайн продажбите и привличане на  повече клиенти в хипермаркетите.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *