post

Наскоро Tesla започна разпространението на обновление за функцията Autopilot на автомобилите си, която трябва да повиши техните автономни способности и да улесни шофьорите. Анализ на американската организация Consumer Reports (CR) обаче показва, че ъпдейтът всъщност е по-рисков от очакваното.

Основният проблем на CR е с функцията за автоматична смяна на лентите на движение, която е част от режима Navigate on Autopilot. Целият режим също има слабости, посочва CR.

Функцията трябва да може да управлява колата по магистралата напълно самостоятелно, от момента на качването ѝ на скоростния път до слизането ѝ от него. От шофьора е нужно единствено да въведе дестинацията си в системата за навигация и да активира Navigate on Autopilot. Така автомобилът започва сам да избира кога да смени лентата на движение за оптимално пътуване.

Според тестовете на CR обаче, “не е нужно много време, за да разбере човек, че функцията не е напълно готова”. Камерите на колата не винаги засичат автомобили, които се движат зад нея или я доближават. Според сравнителните тестове на CR системата има по-малък процент на точност спрямо преценката на нормален шофьор и дори се е налагало на шофьора да се намесва, за да предотврати инциденти.

Tesla отбелязва, че функцията за автоматична смяна на лентите, се активира само чрез изрична команда от шофьора и казва, че досега вече са изминати милиони километри без проблеми от много шофьори. CR казва, че шофьорите не трябва да се отпускат, когато са активирали тази функция и да са бдителни, за да намалят риска от проблеми.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *