post

Много бизнеси ще пострадат заради крутите мерки за справяне с пандемията на коронавирус по целия свят, както и в България. Страната ни вече обяви икономически мерки, които трябва да подкрепят частично икономиката в тази ситуация. Докато определени сектори затварят производства и търговия, а други работят на намалени обороти, това не важи за технологичните компании. Голяма част от естеството на дейността на IT дружествата позволява тя да се извършва дистанционно. В тази категория може да звучи странно, но влизат и разработчиците на видео игри.

Едно от най-големите гейм студиа в страната – „Геймлофт България“ вече прави своите нови заглавия изцяло дистанционно. Над 200-та служители на компанията работят от вкъщи и докато трае извънредното положение, офисът остава затворен. В началото се изискват определени логистични усилия, както и технически, за да могат да имат достъп до системата. След което работният процес продължава по старо му. Предвид непрекъсната координация с други студиа и звена на Gameloft служителите са запознати с дистанционната комуникация.

Запитахме „Геймлофт България“ кои са най-използваните от тях приложения за дистанционна работа, така че целият процес по разработването или поддържането на дадено заглавие да продължи да върви гладко.

Zoom

Zoom е една от най-популярните програми за видеоконферентна връзка в момента, която се използва масово от технологичните компании. Приложението е налично за всички платформи като Windows, Mac, iOS и Android, настройва се бързо и лесно, включително може да се използва и през браузър. Чрез Zoom можете да правите разговори и виртуални срещи на даден екип или дори между няколко звена, които работят по един проект. Разполага с допълнителни възможности, като обмен на файлове и дори дигитална „бяла дъска“, на която да се водят записки. Може да се интегрира и с други продуктивни приложения като Slack например. Zoom става и за провеждането на уебинари, което също може да бъде полезно в настоящата ситуация.

Trello

Trello е приложение, което следи развитието на даден проект и прогреса на хората от екипа по него. Можете да разберете кой какви задачи има, кои е приключил и дали работи по някои в момента. Той е идеален не само за проследяване на натоварването и прогреса по проекта, но можете да го ползвате и като личен лист за изпълнение. Интерфейсът е максимално опростен, като задачите са представени като „карти“ по класическия Kanban стил. Можете да автоматизирате всяка една от тях, да ги обвържете с краен срок в календара и др. Подобна на повечето онлайн платформи, Trello е достъпна на широк набор от устройства под iOS и Android.

Box

Ако ви е писнало от Google Drive и Dropbox за обмяна на файлове с колеги, както и нямате вътрешна система за подобни действия, Box е една добра алтернатива. Можете да споделяте файлове бързо, лесно и сигурно. Полезна е интеграцията с големи приложения за продуктивност като Office 365, решенията на Google или Slack.

Office или Office 365

Обикновено продуктите на Microsoft за продуктивност са класика в жанра и са неизменна част в работата с големи корпорации. Софтуерният гигант направи доста подобрения в своите Office пакети, независимо дали говорим за класическата ритейл версия или за облачната 365. Познат интерфейс, огромни възможности, дори и доста неподозирани, комбинирани с все по-голямата интеграция на изкуствен интелект, който подобрява писането, дизайна или работата с формулите. Все любими действия с Word, Excel или PowerPoint.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *