post

Мобилно приложение ще помага на туристите в зимните ни курорти. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. От началото на декември ще заработят и виртуални приемни по примера на летните. В момента се търсят подходящите места за позиционирането им.

Да бъдем особено внимателни с предпразничните намаления, предупреди Димитър Маргаритов, често търговците злоупотребяват с невярна информация. “Когато пазаруваме от интернет, първото ни действие трябва да е проверка за съществуването на платформата. Да се убедим, че наистина насреща имаме реален търговец, в противен случай можем за останем без продукт и да се злоупотреби с кредитната ни карта. Разработват се нови правила за справяне с трансграничните нарушения, ангажират се банки и институции за по-добра защита на потребителите, каза още Маргаритов, като даде за пример гласуваните миналата седмица в Европейския парламент правила за по-добра защита в дигиталното пространство. Това не отменя собствените ни задължeния за бъдем внимателни”, каза Маргаритов.

Като пример той даде, новите модерни телефони с много възможности, които могат да се превърнат в капан за по-възрастен човек, който не знае как да борави и изтегли приложение с допълнителни такси. Маргаритов напомни да купуваме техника, особено смартфони, от официален представител, това ще ни осигури при необходимост ползването както на законовата, така и на търговската гаранция.

Комисията за защита на потребителите ще активизира проверките си по Коледа и Нова година, но съветът е да внимаваме, въпреки предпразничната еуфория, защото се очакват опити за злоупотреби.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *