post

МакДоналдс, които направиха революция през 70-те години чрез услугата да си купуваш храна без да слизаш от колата (drive-thru), обявиха новата си инициатива. От компанията обявиха, че ще направят възможно забързването на поръчките от шофьори чрез употребата на ново мобилно приложение. Нововъведението е опит да се привлекат наново клиентите, след като миналата година трафикът на клиентелата в американските клонове на веригата за бързо хранене спадна с над 2%.

С новото приложение посетителите ще могат да си поръчат „Бик Мак” с порция пържени картофки още преди да са стигнали с автомобила си мястото за поръчки. Същото ще важи и за клиентите на самия ресторант.

Поръчването чрез мобилно устройство ще бъде въведено в 20 000 заведения от веригата по целия свят до края на 2017 година, обещават от компанията.

През 70-те години „МакДоналдс” представя за първи път в Америка пазаруването от кола. Интересен факт е, че то е било създадено, за да обслужва американските войници, на които им е било забранено да напускат превозните си средства в униформа. Днес 70% от приходите на веригата е благодарение на клиентите на т.нар drive-thru. В последните 4 години обаче, компанията търпи постоянна загуба на клиенти заради неспособността си да се адаптира към „дигиталната икономика” за разлика от конкурентите си „Дънкин Донътс” и „Стърбъкс”, което прави услугите й по-бавни и тромави.

Поради тази причина в момента от „МакДоналдс” целят въвеждането не само на мобилно устройство за поръчки от разстояние, но и изграждането на 690 свои клона, които ще са част от техния план „Опитай бъдещето”. Те ще включват компютърни терминали (киоск) за самообслужване при наличието на дълги опашки, промяна при употребата на табли и специални преконфигурирани кухни, предназначени да съкратят разстоянието, което служителя трябва да измине до касата и обратно

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *