post

Във връзка с отпадането на роуминга Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва преглед на всички условия, при които дружествата в сектора предоставят телекомуникационни услуги на своите клиенти, съобщават от ведомството.

Телекомите са длъжни да уведомят потребителите за тези промени, а единият от тях вече го е сторил, съобщи председателят на КЗП Димитър  Маргаритов.

Отпадането на роуминга не налага преподписване на действащите договори или сключване на анекси към тях, подчерта той и призова мобилните оператори да бъдат коректни и да не злоупотребяват на тази основа. Маргаритов специално отбеляза, че потребителите по никакъв начин не могат да бъдат задължени да се обвържат с нов срочен договор и предупреди да бъдат внимателни, ако към тях се отправя апел за много изгодни условия. „Има случаи, в които се спекулира с това и икономическите оператори използват подобни възможности, за да добавят към договорите на потребителите допълнителни услуги, които често пъти не са необходими. Настоятелно правят опити да ги склонят да подпишат нови срочни договори, за да ги запазят за по-дълго време или да ги затруднят, ако решат да ги напуснат в даден момент”, каза председателят.

Маргаритов припомни, че след изтичането си срочният договор се трансформира в безсрочен и може да бъде прекратен по всяко време с едномесечно предизвестие.

Полезно е да се знае, че при подписването на договор „има способ, който може да предпази потребителите от вземане на прибързани решения, за които след това да съжаляват”, посочи Маргаритов. „Ако се чувстваме притеснени в офиса на мобилния оператор, имаме право да не подпишем клаузата, по силата на която договорът започва да действа веднага. Можем да го вземем, да го прегледаме на спокойствие вкъщи и ако установим, че нещо не е наред, в 7-дневен срок да го развалим без каквито и да било последици от финансов или някакъв друг характер”, добави той.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *