post

В света на MMORPG жанра има редица много добри и адекватни заглавия, които всеки фен на масивните ролеви игри може да пробва. Но когато говорим за такъв тип игри, винаги на първо място и най-споменаване ще си остане най-мащабното и успешно MMORPG правено някога, а именно World of Warcraft. Скоро пък от Blizzard ни зарадваха с чисто нов експанжън наречен Battle for Azeroth, който официално се появи на пазара на 14-ти Август 2018-та. По традиция, този нов експанжън идва с редица нововъведения и подобрения в геймплея, както в PvP, така и в PvE аспект.

Именно PvP и PvE са двата фактора залегнали в eSports превъплъщението на WoW, като MMORPG-то на Blizzard разчита на два конкретни режима на игра. Става дума за добре познатите ни Arena мачове, както и Mythic Dungeons, които са появиха доста по-скоро. Арена срещите представляват директен сблъсък между два отбора от по трима играчи, като тук уменията в PvP битки и отличното сработване между играчите е от ключово значение. Всъщност, Арена сблъсъците са част от eSport сцената на WoW от 2007-ма, като всяка година се провеждат глобални шампионати, чиято кулминация е по време на BlizzCon.

Самите Арена мачове пък са крайно интригуващи и интересни, като ако имаше залагания за най-добър играч от даден отбор, подобно на спортните залози за голмайстор, то вероятно щяхме да сме свидетели на много интересни коефициенти. И все пак, самите срещи са сравнително кратки в повечето случаи, като един Арена двубой обикновено продължава между 4 и 10 минути. А за да се гарантира зрителския интерес и да не се получава прекалено отегчение, самите срещи са ограничени до 25 минути, като след 5-тата мунита се появява статус индикатор, който да подкани играчите към по-решителни действия.

Но освен битките между отделни играчи, Blizzard не пренебрегва и PvE елемента на играта, като именно така се раждат и Mythic Dungeon състезанията. Те датират още от експанжъна Mists of Pandaria, като това е тип надпревара с времето, в който различните отбори се надпреварват кой ще успее да приключи конкретни предизвикателства в дадена инстанция за най-кратко време. Всеки отбор се състои от 5 души, като нивото на трудност в дадената инстанция (т. нр. dungeon) естествено е най-трудното възможно – Mythic.

Мачовете от типа Mythic Dungeons обикновено продължават между 10 и 30 минути, в зависимост от предизвикателствата, които организатори са задали и до колко определен отбор е подготвен. Именно Arena и Mythic Dungeons са двата аспекта на eSport сцената, на които Blizzard ще набляга и за в бъдеще. Наскоро пък стана ясно, че от компанията смята да добави възможността на зрителите на тези събития, а и на самите играчи да подпомагат и увеличават наградния фонд на такива WoW eSport събития. Интересното, е че това няма да става с директни дарения, а посредством закупуването на конкретни in-game предмети.

Точно тези усилия на Blizzard са и в основата на техния двоен подход относно по-нататъшното популяризиране на електронните спортове свързани с WoW. Макар и това толкова успешно заглавие да претърпя някои сериозни спадове в броя на активни играчи през годините, то World of Warcraft си остава сериозен фактор в гейминг индустрията, като популярността на неговата eSport страна може само да се увеличава.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *