post
До 2020 г. с навлизането на все повече смартфони дигиталният дял на банковия пазар у нас може да достигне 30 на сто проникване. Това заяви в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria Васил Димитров, проектен мениджър в една от големите банки у нас.
По думите му българските банки отдавана са готови за дигитализацията, като всяка една от тях има стратегии да предлага дигитални услуги. Нивото на проникване във всяка една обаче е различно. Средно по статистики на НСИ и на Евростат в момента нивото за България е около 10 на сто. „Това обаче показва огромният потенциал за бързо навлизане на този вид услуги, а те имат редица предимства – времеви, както и ценови например“, поясни Димитров, цитиран от investor.bg.
По думите му профилът на клиента, който в пълна степен ползва дигиталните услуги в страната ни, е по-млад човек, представител на IT средите или клиент, който преди това е бил обучен от своя банков консултант и е забелязал предимствата за ползване на онлайн услуги.
По думите му тенденцията от скандинавските държави за преминаване към съкращаване на физическото присъствие, няма да се наложи в Южна Европа, където манталитетът е различен. „Тук има известно недоверие и невидима бариера и първият път клиентите искат да опитат нови услуги с помощта на банков консултант“, каза той.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *