post

Според резултатите от проучването на Фератум Груп Коледен барометър 2017, българските домакинства ще похарчат до 24% от месечните доходи за коледни подаръци, с което България се нарежда на пето място с прогнозни разходи за празниците сред страните, участвали в проучването. Коледният барометър се проведе за четвърта поредна година и включи над 21 000 домакинства от 20 страни. Мексико е държавата, в която тази Коледа ще бъдат похарчени най-много средства (до 34,6%) от доходите на домакинствата за подаръци. Латиноамериканската страна е следвана от Румъния (31,9%), Испания (29,6%) и Бразилия (28,2%). Нова Зеландия и Австралия също са в челните класации – домакинствата от двете страни разпределят 22% – 23% от месечната си заплата за празниците. Абсолютна противоположност са Хърватия (14,4%), Норвегия (13,4%), Финландия (12,3%) и Холандия (11,8%), които ще запазят позицията си от миналата година като най-малко харчещи за коледните празници.

 

Всяка година успяваме да съберем по-голяма и по-голяма аудитория, която участва в международното ни проучване. Силата на Барометъра е именно неговият глобален характер, който по уникален начин сравнява различните държави и същевременно носи стойност за локалните пазари. Хората в Румъния и Испания се готвят да изразходват бюджета си за същите подаръци, за които и българите, а именно дрехи, електроника, играчки, пътувания и лакомства. В коледния списък се включват и подаръчни ваучери и музикални инструменти, които са по-важни за страни като Великобритания и Мексико. България се нарежда на пето място по прогнозни коледни разходи, но все още се намира на предпоследно място сред държавите, използващи мобилно банкиране по празниците, което е израз на явен контраст в потребителските навици“, коментира Ивет Димитрова, управител на Фератум.

 

Подобно на миналата година, броят на домакинствата, които пазаруват онлайн, ще бъде около 25%. Германия, Великобритания и Холандия са топ държавите, които ще пазаруват подаръци по интернет, докато в Хърватия, Латвия и Мексико са най-големи традиционалисти и предпочит да посетят магазин. България се нарежда на 13-о място с 21% от домакинствата, които планират да закупят подаръци за празника онлайн.

 

17,5% от всички участници в проучването поставят дрехи на върха на списъка за подаръци, което ги прави най-популярният вид подарък тази Коледа. Играчките и игрите (13.7%), сладките (12%) и потребителската електроника (9.1%) са други популярни решения за подаряване и получаване. Българските домакинства също поставят дрехите на първо място в списъка си с подаръци (17%), следвани от електроника и играчки. Финландия (17,5%) и Хърватия (23,9%) ще похарчат голяма част от коледния си бюджет за сладкиши и деликатеси, докато домакинствата във Великобритания, Швеция, Австралия и Естония ще изхарчат 20% от бюджета си за играчки и игри.

Christmas_Barometer_2017_1

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *