post

30% от потребителите в страната са онлайн ориентирани, което поставя България близо до средното европейско равнище на пазаруващите през интернет, където е ок около 50 %. Това каза пред “България он ер” председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

По думите му постъпващите в комисията жалби, свързани със сделки онлайн, вече конкурират тези в конвенционалната търговия. От началото на годината КЗП е извършила над 2 хил. проверки на електронни магазини. Най-честото нарушение е опит за ограничаване на правото за връщане на купените онлайн стоки в 14-дневния срок. Маргаритов предупреди за опасност и от т.нар. мними търговци, които при изискване за авансово плащане може да вземат парите, но изобщо да не доставят стока.

Председателят на КЗП коментира и информацията, изнесена от българска хостинг компания, че за последните 12 месеца в страната е отчетен ръст на онлайн магазините с 19% на годишна база. “Има силно увеличаване на интереса към онлайн търговията в България от страна на тези, които имат желание да осъществяват такава дейност през интернет. Важното е да направим така, че тази търговия да не създава пречки пред хората, да не ги вкарва в излишни разходи, а по-скоро да им помага”, каза Маргаритов, цитиран от пресцентъра на КЗП.

Той посъветва потребителите преди покупка винаги да съпоставят различни оферти и препоръча да бъдат критични към споделените в интернет впечатления за даден търговец, тъй като може да бъдат нож с две остриета. “Когато един търговец изисква повече, отколкото е необходимо, например трицифрения код на банковата карта, трябва да сме внимателни, защото може да се стигне до злоупотреби”, каза още Маргаритов.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *